Звіт директора ЗДО "Орлятко" м. Лохвиця Лохвицької міської ради
Звіт
директора ЗДО №2 «Орлятко» м. Лохвиця Лохвицької міської ради щодо роботи в 2023/2024 навчальному році про свою діяльність перед учасниками освітньо–виховного процесу, батьками та громадськістю
Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 2 «Орлятко» Лохвицької міської ради (далі – ЗДО) знаходиться за адресою: 37200, Полтавська область, Миргородський район, м. Лохвиця, вул. Миколаївська,1, електронна адреса: sadochokorlyatko@ukr.net, тел. (05356)3-14-59 Заклад дошкільної освіти є закладом, який в своїй діяльності поєднує всебічний, гармонійний розвиток особистості дитини, надає їй необхідної компетентності для подальшого формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду. Збройна агресія російської федерації проти України, 24 лютого 2022 року, введення воєнного стану, вплинуло на організацію освітньої діяльності в закладі. Діяльність закладу дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану здійснювалась з урахуванням рекомендацій Міністерства освіти і науки України для працівників закладів дошкільної освіти (лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2022 № 1/3845-22). Освітня діяльність в умовах воєнного стану має особливості, пов’язані із ситуацією, що склалася на певній території. Однак Міністерством освіти і науки України наголошено на необхідності дотримання основних позицій, які слід враховувати в організації освітнього процесу в закладах освіти у воєнний час, серед яких – відповідність вимогам Базового компонента дошкільної освіти як стандарту дошкільної освіти, що є актуальним у будь-який час. У закладі створено безпечний життєвий простір необхідний для якісного проведення освітнього процесу, ігор, розваг, прогулянок, загартування, фізкультурних занять, спортивних змагань, режимних процесів; медичного обслуговування та повноцінного харчування дошкільників. У минулому 2023/2024 навчальному році в закладі працювало 5 вікових груп, які відвідувало 88 вихованців. № з/п Відомості Показники 1 Повна назва закладу Заклад дошкільної освіти(ясла-садок) № 2 «Орлятко» м. Лохвиця Лохвицької міської ради 2 Адреса, телефон, e-mail вул. Миколаївська, буд. 1, м. Лохвиця, 37200 тел. (05356) 3-14-59 E-mail: sadochokorlyatko@ukr.net 3 ПІП директора Кравченко Валентина Віталіївна 4 Державна атестація Державна атестація з відзнакою ОД № 021309, 2014 р. 5 Кількість вихованців 135 дітей 6 Кількість груп, із них: 5 груп раннього віку 1 група дошкільного віку 4 груп 7 Режим роботи груп: 10,5 год. 4 групи 12 год. 1 група 8 Мова навчання українська 9 Всього працівників: 27 осіб 10 Педагогічний персонал 12 осіб 11 Обслуговуючий персонал 15 осіб Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами та фахівцями: директор – 1; вихователь-методист – 1; музичний керівник – 1; вихователів – 7 осіб, інструктор з фізичної культури – 1, асистент вихователя – 1(відпустка по догляду за дитиною). На кінець 2023/2024 навчального року в закладі наявні вакансії педагогічних працівників: інструктор з фізкультури – 0,125 ставки та практичний психолог – 0,5 ставки, вихователь – 2,01 ставки. Вихованням і навчанням дітей займаються професійно-компетентні, творчі педагоги. Всього з дітьми працює 11 педагогів, із них мають вищу фахову освіту – 9, вищу не фахову освіту – 1, середню спеціальну освіту – 2. Атестація педагогічних працівників у закладі проводиться відповідно до ст. 54 Закону України «Про освіту», р. 6 ст. 30 Закону України «Про дошкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.19. 2022 № 805, що набрав чинності з 01.09.2023. Атестація та курсова перепідготовка проводиться відповідно до плану. В 2023/2024 навчальному році атестувалися: 1. Директор Кравченко В.В. за результатами атестації: відповідає займаній посаді. 2. Вихователь Кравченко В.В. за результатами атестації: відповідає займаній посаді, підтвердити раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». 3. Вихователь Єленко Л.О. за результатами атестації: відповідає займаній посаді, підтвердити раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєне педагогічне звання «вихователь – методист». 4. Музичний керівник Пилипенко Л.І. за результатами атестації: відповідає займаній посаді, підтвердити раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; присвоєне педагогічне звання «вихователь – методист». При вищому навчальному закладі «Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В.Остроградського» в 2023/2024 навчальному році курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників, відповідно до плану пройшли та отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації такі педагоги: 1. Вихователь Новікова А.Б. 2. Вихователь Степанова О.Ф. 3. Логопед Шиш А.О. За кваліфікаційним рівнем педагоги розподіляються таким чином: 1. Спеціаліст вищої категорії – 3 2. Спеціаліст першої категорії – 3 3. Спеціаліст другої категорії – 1 4. Спеціаліст – 5 Педагоги дошкільного закладу систематично працюють над вдосконаленням своєї фахової майстерності, відвідують постійно діючі семінари, методичні об’єднання. 1.2. Методична робота Основні зусилля методичної служби було зосереджено на створенні умов для підвищення рівня інноваційної культури педагогів, професійної компетентності молодих вихователів, та спрямовувались на вирішення наступних завдань: • забезпечення дієвого науково-методичного та психолого -педагогічного супроводу освітнього процесу; • застосування диференційованого підходу до роботи з педагогами з різним рівнем професійної майстерності; • створення умов для реалізації сучасних інноваційних вимог дошкільної освіти: стимулювання до професійного саморозвитку педагогів; • вивчення, узагальнення та популяризація кращого досвіду вихователів закладу. Означені завдання мають реалізовуватися на різних рівнях. На державному рівні цей процес забезпечується своєчасним та миттєвим законотворчим реагуванням на освітні виклики, що постають в умовах воєнного стану. Зокрема, 20 березня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану». Він створює умови для відновлення якісного та безпечного освітнього процесу в умовах воєнного стану. Державні гарантії педагогічним і науково-педагогічним працівникам визначає нова стаття 57-1 Закону України «Про освіту». Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: створення належних умов для отримання дітьми якісної дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно-орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти. Ці завдання реалізувалися через різні форми методичної роботи. Так упродовж навчального року були проведені: 1. Коучинг для педагогів: - «Дії вихователя під час сигналу «Повітряна тривога»; - «Особливості еколого - валеологічного виховання у дітей дошкільного віку»; - «Створення середовища без насильства. Психологічний комфорт»; - «Розвиваємо мовленнєву компетенцію дошкільнят». 2. Заходи щодо опанування Державного стандарту дошкільної освіти: - Сприяння освоєння інновацій освітнього процесу. - Оволодіння цифровими інструментами для забезпечення якості дошкільної освіти відповідно до суспільних викликів. 3. Педагоги провели майстер – класи за інноваційними технологіями, які використовують у своїй роботі: - «Впровадження інноваційних технологій в музичному вихованні для формування навичок безпечної поведінки у дошкільників», музичний керівник Пилипенко Л.І. - «Використання Lego – конструювання як засіб пізнавального розвитку дітей дошкільного віку» Кравченко В.В. - «Земля квітує всюди – бережіть природу , люди» Єленко Л.О. - «Розвиток зв’язного мовлення і творчого мислення за допомогою карток Проппа» Шапошник О.В. дошкільної освіти і родини. 4. Були проведені вебінари та консультації для педагогічних працівників: - Фізкультурно – оздоровча робота закладу. дошкільної освіти і родини. - Сучасні вимоги до розвитку мовлення дітей відповідно до системи якості освіти, вихователь – методист Шиш А.О. - Адаптація освітнього процесу в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися, практичний психолог. - Презентація парціальних програм: оздоровчо – освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку «Веселкова музикотерапія» та розвитку дитини від 2 до 6 років через гру «Творці майбутнього» - Організація освітнього середовища в укритті, директор Кравченко В.В. - Формування безпечної поведінки дітей в умовах воєнного стану, практичний психолог Баклан Н.О. - Колискова в житті дітей, музичний керівник Пилипенко Л.І. - Як підготувати відкрите заняття по розвитку мовлення, вихователь – методист Шиш А.О. Найважливішою формою підвищення рівня педагогічної майстерності, професіоналізму, креативності педагогів були педагогічні ради, в проведенні яких широко використовувались інтерактивні методи роботи: майстер – класи, творчі звіти, презентації власних розробок, педагогічні ігри, що сприяли розвитку творчої думки кожного педагога. Змістовно і цікаво були проведені педради, які відзначались актуальністю, науковістю, та доцільністю тематики, інноваційним підходам до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів: Педагогічна рада №1: «На порозі навчального року» - серпень 2023 року. Педагогічна рада № 2: «Затвердження списку працівників, що атестуються» - вересень 2023 року. Педагогічна рада № 3: «Особливості формування еколого – валеологічної компетентності в дошкільному віці» - листопад 2023 року. Педагогічна рада № 4: «Шляхи оптимізації мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку» - лютий 2024 року. Педагогічна рада № 5: «Атестаційні звіти атестуючи педагогів» - березень 2024 року. Педагогічна рада № 6: «Результативність освітньої та оздоровчої роботи в закладі». Слід відмітити що педагоги приймали активну участь у підготовці та роботі педагогічних рад ретельно вивчали заплановані питання, готували змістовні виступи, вносили актуальні пропозиції. Рішення педрад трималось на контролі. Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів різних видів діяльності дітей. Відвідування педагогами занять один одного дає змогу вихователям порівняти свою діяльність із діяльністю колег, знаходити нові ефективні методи та прийоми роботи з дітьми, сприяє набуттю нового педагогічного досвіду, усвідомити недоліки у своїй роботі. Згідно річного плану відбулись перегляди занять: 1. «Ігри в укритті», вихователь Степанова О.Ф. 2. «Загадкове повітря», вихователь Єленко Л.О. 3. «Пожежна безпека», вихователь Лисенко Л.В. 4. «Музичний зорепад», музичний керівник Пилипенко Л.І. 5. «Ознайомлення дітей раннього віку з українською народною казкою», вихователь Приліпко Т.Б. 6. Заняття з розвитку мовлення «Скринька казок» (з використанням прийомів мнемотехніки), вихователь Новікова А.Б. 7. Заняття «Подорож у Lego – країну», вихователь Кравченко В.В. Звіти про участь у різних заходах було викладено на сторінках: соціальної мережі Facebook. Інформування батьків вихованців щодо проведення заходів здійснюють вихователі груп, надають інформацію у мобільному додатку Viber. Виконуючи завдання щодо річного плану 2023/2024 н. р., педагогічний колектив закладу створював найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводили тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання, самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження. У групах старшого дошкільного віку, порівняно з попереднім навчальним роком, підвищився рівень засвоєння програмного матеріалу з розвитку мовлення, з еколого - валеологічного виховання, покращився стан фізкультурно-оздоровчої роботи. Діти організовані, уміють зосередитись, старанно виконувати завдання. Впродовж року проводилися консультації для педагогів: групові, фронтальні, індивідуальні та за наслідками контролю. Педагогічний колектив у минулому навчальному році працював активно, з творчим натхненням виконував поставлені завдання відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». З метою підвищення теоретичного рівня педагогами опрацьовувались та використовувалися в роботі методичні посібники, періодичні видання методичного спрямування: «Дошкільний навчальний заклад», «Зростаємо разом», періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Скарбничка вихователя», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Медична сестра дошкільного закладу», рекомендовані МОН України. Науково-методична робота в закладі мала творчий і науковий характер. Адміністрація дошкільного закладу продовжувала роботу над створенням методичного простору. Методична робота, а саме: консультації, семінари, ділові ігри, колективні перегляди, сприяли розвитку творчості, ініціативи, та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу. Найбільш дієвими виявилися такі інтерактивні форми методичної роботи: дискусії, майстер-класи, інтерактивна ділова гра тощо. Працювали над недоліками в роботі минулого навчального року : не допускали формального підходу до участі у проведенні методичних заходів; достатньо уваги приділяли системному підходу до активізації мовленнєвої діяльності дошкільників щодо формування елементарних норм їх життєвої компетентності. Здійснення контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було планомірним і системним, було спрямоване на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги педагогам закладу. Виконання річного плану контролювалося адміністрацією. Систематично здійснювався контроль за організацією, проведенням освітньої, оздоровчо-профілактичної роботи, харчування дітей, виконанням режимних моментів, рівнем компетентності дітей з різних сфер життєдіяльності. Результати контролю обговорювалися на виробничих нарадах, педагогічних радах. У 2023/2024 н. р. доцільно в роботі з педагогічним колективом проводити консультації, тренінги, індивідуальну роботу щодо виникнення надзвичайної ситуації, а також про дії у зоні можливої надзвичайної ситуації відповідно до алгоритму дій та інструкцій з безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану, удосконалення роботи з мовленнєвого розвитку, еколого - валеологічного виховання дітей. Педагогічному колективу доцільно і надалі створювати сприятливі умови для формування розвитку компетентності особистості дітей, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності в усіх сферах життєдіяльності. При плануванні роботи та проведенні освітньої роботи з дітьми основним напрямком були створення необхідних умов для розвитку освіти, для повноцінної соціалізації дітей і створенню безпечного освітнього середовища. Забезпечено особистісно-орієнтований та диференційний підхід до дітей, створено сприятливу психологічну атмосферу в групах, велику роботу було проведено щодо психологічної підготовки дітей до школи; сприяли вмінню вихованців відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях; розвивали творчість; формували самостійність, впевненість, спостережливість та інше. У 2024/2025 н. р необхідно посилити роботу щодо патріотичного виховання дітей, щодо формування у дошкільників емоційного етикету, щодо формування здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров'я дітей; забезпечення психічної та фізичної безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. Надавати психологічну допомогу дітям з проблемами в емоційно-вольового розвитку; сприяти розкриттю творчих здібностей кожної дитини, виявити здібності та обдарованість у дітей; використовувати різноманітні форми роботи з метою психологічної компетентності педагогів і психолого-педагогічної освіченості батьків. Заклад дошкільної освіти – україномовний. Освітній процес, освітні заходи проводяться державною мовою. В 2023/2024 н. р. дотримувались нормативних вимог щодо укладання та ведення ділової документації що є виконанням мовного законодавства України. В рамках реалізації Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова - успішна держава», схваленої розпорядженням КМУ від 17.07.2019 р. № 596-р (зі змінами) та листа МОН України від 23.12.2021 № 4.5/3435-21 «Щодо популяризації української мови в сім’ях, які мають дітей дошкільного віку» запропонували батькам допомогу щодо організації в сім’ях спілкування рідною мовою. Мета цієї ініціативи - прищеплення дітям та їх батькам любові до України, до народних українських традицій, поваги до державної мови, бажання оволодіти нею та спілкуватись українською мовою в повсякденному житті. В закладі створені умови для мовленнєвого розвитку дошкільників, українознавства, еколого – валеологічного та патріотичного виховання. Вихователями Конак Н.В. та Новіковою А.Б. впроваджено в роботу технології з розвиту мовлення: коректурні таблиці Н.Гавриш, мнемотаблиці під час вивчення віршів, методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям. Вихователь Приліпко Т.Б. працювала над проблемою «Розвиток дрібної моторики руки дитини запорука розвитку мовлення дитини раннього віку» за технологією М. Монтессорі «Будинок вільної дитини». Вихователь Шапошник О.В. розвивала творче мислення вихованців за допомогою карток Проппа, працювала, використовуючи в роботі інноваційну технологію STEM – освіта. Вихователь Людмила Зінченко працювала над проблемою «Сенсорне виховання дітей молодшого дошкільного віку» . Музичний керівник Пилипенко Л.І. у цьому навчальному році працювала над освітньою проблемою «Використання інноваційних технологій для музично – ритмічного розвитку дошкільників», у роботі з вихованцями використовувала елементи музичного виховання Карла Орфа. Вихователь Кравченко В.В. займається пошуком нових нестандартних форм взаємодії з вихованцями, а саме виготовленням леп буків для продуктивного навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у дошкільників інтересу до творчої діяльності, працювала над проблемою «LEGO конструювання як засіб пізнавального розвитку дітей дошкільного віку». Вихователь Степанова О.Ф. ознайомила педагогів із прийомами формування навичок безпечної поведінки у дошкільників за допомогою сучасних підходів в організації освітніх процесів. Вихователь Єленко Л.О. у своїй роботі постійно використовує та впроваджує в освітній процес сучасні педагогічні технології: «Школа ейдетики Ю. Матюгіна», мнемотехніка, навчання розповідання дітей за схемами К. Крутій, пошуково – дослідницька діяльність за методикою З. Плохій.; під час 2023/2024 н. р. працювала над проблемою: «Формування екологічної культури дошкільників засобами пошуково – дослідницької діяльності». Інструктор з фізкультури Наталія Павленко працювала над проблемою «Використання здоровозберігаючих технологій у роботі з фізичного виховання дітей дошкільного віку». Логопед Аліна Шиш працювала над корекцією мовлення дітей старших груп, взявши за проблему: «Дислалія у дітей дошкільного віку та шляхи її подолання». В методичному кабінеті оформлені методичні рекомендації для педагогів щодо удосконалення володіння українською мовою: «Мовленнєва компетентність педагогів», «Недоліки та типові мовленнєві помилки»; підібраний матеріал для роботи з батьками «Активізуємо родину заради мовлення дитини», оформлена картотека статей, методичних посібників з теми. Для роботи з дітьми оформлені методичні поради: «Формуємо мовленнєву компетентність дошкільників», що є сприятливими умовами для самоосвіти педагогів. В кожній віковій групі створена база щодо оснащення педагогічного процесу та розвивального середовища: є куточки з народознавства, підібрана методична та дитяча література, сучасні наочні матеріали, іграшки тощо. Згідно з планом роботи проводяться тематичні заняття, свята, розваги. Інформацію щодо проведених заходів було розміщено у мережі Facebook. Організація освітньої діяльності з дітьми раннього та дошкільного віку має здійснюватися за освітніми програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 09.08.2021 № 1/9-404). Календарне планування складено за режимними моментами з урахуванням освітніх напрямків Базового компонента дошкільної освіти. Музичний керівник Пилипенко Л.І., логопед Шиш А.О. та інструктор з фізичної культури Павленко Н.В. складали окремо плани для кожної вікової групи, узгоджуючи їх з планом роботи вихователів. Основними формами організації освітнього процесу були: заняття різних типів, організовані ігри різних видів, спостереження, дослідницько-експериментальна діяльність, з метою відмови від жорсткої регламентації видів діяльності в часі, місці та послідовності проведення різних видів діяльності дітей, педагоги варіювали тип та зміст, форми та методи роботи, корегували освітній процес відповідно до особливостей сприймання дітей. У групах Viber розміщено інформацію щодо життя дітей в дитячому садку, роботи педагогів. З метою забезпечення ефективного засвоєння дітьми програмового матеріалу в умовах воєнного стану педагоги налагодили комунікацію з батьками вихованців у дистанційній формі. Для цього вихователі : • з’ясували можливості батьків виходити на зв'язок із вихователем (безпечність їх місцезнаходження, наявність мобільного зв’язку та доступність до Інтернету); • визначили можливі шляхи активної взаємодії через з’ясування номерів мобільних телефонів батьків вихованців або їхніх електронних адрес; • обрали інструменти та сервіси для здійснення комунікації. Спілкування з дітьми та їх батьками педагоги здійснювали шляхом спілкування за допомогою електронної пошти, створення груп за допомогою месенджерів, зокрема Viber, Тelegram (у режимі чату). З метою виявлення рівня життєвих компетентностей дітей дошкільного віку, упродовж навчального року (жовтень та квітень), педагоги проводили моніторингове обстеження кожної дитини шляхом проведення контрольних занять, бесід з дітьми, аналізу результатів продуктивних видів діяльності та виявили рівень засвоєння кожною дитиною програмових знань. Результати рівнів засвоєння програмового матеріалу з дітьми всіх вікових груп до вимог Базового компоненту дошкільної освіти (за освітніми напрямами) узагальнені в діаграмах та зроблені відповідні висновки. Отже, виходячи з результатів оцінювання досягнень дітей за освітніми напрямками, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, вона жила та діяла на рівні своїх оптимальних і індивідуальних можливостей. Упродовж навчального року простежуються динаміка змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок дітей. Це свідчить про те, що вихователі застосовували ефективні для кожної дитини індивідуальні методи освітньої роботи. Рівень сформованості основних компетентностей відповідає віковим особливостям дітей. Беручи до уваги результати моніторингового дослідження, необхідно активізувати роботу педагогів на вдосконалення та виправлення виявлених недоліків та проблем, а саме: - Всебічно підтримувати особистість кожної дитини, створювати умови для розвитку обдарованості, творчості. - Продовжувати роботу над розвитком пасивного та активного словника дітей в різних видах діяльності. - Вихователям груп надавати перевагу індивідуальним формам роботи у різних напрямках з дітьми в II половину дня. - Підвищувати рівень мовленнєвої активності. - Щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей з різних сфер життєдіяльності. - Вчити збагачувати, закріплювати та використовувати власний досвід. Освітньо - виховний процес у закладі дошкільної освіти здійснювався відповідно до Конституції України, державної програми «Освіта України ХХІ століття», Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української державності, Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», листа МОН України від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування освітнього процесу в дошкільному закладі». Закон України: • Про освіту • Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану • Про правовий режим воєнного стану (стаття 15 п. 44) • Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану Листи МОН: • Про методичні рекомендації • Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні • Щодо особливостей застосування норм трудового законодавства, дистанційної форми роботи під час дії правового режиму воєнного стану • Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану • Щодо відпусток без збереження заробітної плати у зв'язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану • Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні • Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб • Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання • Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільному навчальному закладі (наказ МОН України від 17.03.2006 № 1/9-153). Плануючи роботу з дітьми педагоги намагалися не перевантажувати дітей організованими формами діяльності (заняттями) у першій половині дня, а рівномірно розподіляли види активності дітей протягом дня залежно від бажань та інтересу дошкільників. Основними формами організованої навчально-пізнавальної діяльності були: заняття різних типів, організовані ігри різних видів, екскурсії, спостереження, дослідницько-експериментальна діяльність. З метою відмови від жорсткої регламентації видів діяльності в часі, місці та послідовності проведення різних видів діяльності дітей, педагоги варіювали тип та зміст, форми та методи роботи, коригували освітній процес відповідно до особливостей сприймання дітей, рівня пізнавальної активності дітей. Заклад свою діяльність направляв на вирішення основних завдань: 1. Налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу. 2. Відновлення освітнього процесу. 3. Зарахування до закладу дітей раннього та дошкільного віку із числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання. 4. Організація освітнього процесу в закладі для всіх вихованців. 5. Своєчасне надання керівником закладу запиту до засновника щодо наявності проблем і можливих шляхів їх вирішення. 6. Створення у закладі безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу. 7. Створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу й надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, їхнім батькам. 8. Здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу. 9. Застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення надзвичайних ситуацій. 10. Організації комунікації з учасниками освітнього процесу приділяти ключове місце. А також важливим завданням для усіх педагогів закладу цього навчального року були: безпека дитини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях, використання ефективних методів і прийомів у формуванні навичок безпечної поведінки. Заклад дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році особливу увагу приділяв зміцненню фізичного здоров’я дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалась тим, що поєднувалось тривала комплексна та інтенсивна оздоровчо - профілактична робота в умовах звичайного життя дошкільників. Дітей оточують кваліфіковані педагоги, інструктор з фізичної культури, медичні працівники, які аналізують захворюваність, організацію раціонального харчування, контролюють виконання оздоровчих заходів. Моніторинг стану здоров’я дітей здійснюється за результатами медичних оглядів, які діти проходять в медичних установах. В закладі створені належні умови для фізичного виховання дошкільників; в наявності фізкультурна зала, яка оснащена необхідним спортивним інвентарем. Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з охорони життя та здоров’я дітей, формування основ здорового способу життя, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищенню рухової активності дітей була ефективною. Протягом року педагоги використовували методи, прийоми, засоби організації дітей під час проведення фізкультурних занять, різноманітних спортивних заходів. Використовувались традиційні і нетрадиційні методи і прийоми навчання дітей, елементи методики фізичного виховання дітей дошкільного віку «Казкова фізкультура» М.М.Єфименка. У закладі значна увага приділялась проведенню загартовуючих та оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика, заняття, спортивні розваги, свята, дні та тижні здоров’я, гімнастика пробудження, фізкультурні хвилинки та фізкультурні паузи під час занять. В кожній групі є атрибути для загартування, масажу стоп – «килимки здоров’я», зроблені власноруч та промислового виробництва; для загартування - «доріжки здоров’я», наповнені каштанами, морською сіллю, приділялося достатньо уваги плануванню тематичних і сюжетних фізкультурних занять на свіжому повітрі. Завдяки виконанню необхідних профілактично-оздоровчих заходів в дошкільному закладі спостерігається покращення показників здоров’я дітей, особливо в старшому дошкільному віці, підвищився рівень фізичного розвитку дітей. Санітарно-гігієнічні умови у закладі відповідають Санітарному регламенту. Оптимальний рівень природного освітлення забезпечений за умови лівостороннього освітлення навчальних приміщень. Надані індивідуальні рекомендації вихователям всіх вікових груп щодо збереження здоров’я дитини в умовах закладу дошкільної освіти. На виконання Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 16.05.2019 № 659 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу». Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.11.2016 № 1344 «Щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього (навчально-виховного) процесу», 26.12.2017 № 1669 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», від 16.05.2019 № 659 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу», від 18.04.2006 № 304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), від 06.01.2015 №2 «Щодо заходів безпеки у навчальних закладах», листів Міністерства освіти і науки України від 18.07.2013 № 1/9-503 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності у навчально-виховному процесі», від 02.12.2013 №1/9-853 «Про рекомендації щодо удосконалення організації навчально-тематичних екскурсій», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання Методичних матеріалів щодо організації навчання перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності», від 25.07.2014 № 1/9-372 «Про проведення заходів щодо протидії тероризму», від 23.09.2014 № 1/9-482 «Щодо організації роботи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у дошкільних навчальних закладах». Упродовж 2023/2024 навчального року адміністрація спільно з радою трудового колективу працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Освітній процес був направлений на збереження та зміцнення здоров’я дітей з раннього дитинства, запобігання нещасним випадкам, профілактику дитячого травматизму і створення безпечних умов функціонування закладу. З метою безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку та створення у них стереотипів безпечної поведінки, педагогами проводилась планомірна робота з цього питання. Діти отримали знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. У період воєнного стану дистанційно надаються рекомендації батькам. Вихователі в своїй роботі приділяли багато уваги вивченню правил поведінки на дорозі, пожежної безпеки, з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру та вибухонебезпечними предметами. Крім того вихователі навчали дітей засобам збереження свого здоров’я і здоров’я оточуючих, правилам поведінки під час евакуації, проводили з дітьми дошкільного віку роз’яснювальну роботу з батьками щодо навчання дітей безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності. В цій роботі надавали перевагу аналізу певних ситуацій, бесідам, урокам практичного життя. Робота з батьками з цих питань проводилась постійно та планомірно, в кожній віковій групі оформлені інформаційні матеріали з різним змістом щодо безпеки дітей вдома, проводились сезонні інструктажі, у період воєнного стану радили скористатися інформаційно-освітніми матеріалами, що розміщені на сайті МОН України у вільному доступі. Підсумковими заходами проведеної роботи стали «Тиждень безпеки дорожнього руху». З 13.05.2024 по 19.05.2024 «Тиждень безпеки дорожнього руху». Організація роботи з безпеки дорожнього руху з дошкільниками будувалась за такими основними напрямами: • формування знань про призначення світлофора і значенням його сигналів, правил вуличного руху; • формування знань про поняття «дорога», частинами дороги - тротуар, проїжджа частина та з правилами поведінки на вулиці; • формування знань про поняття «пішохід», «пасажир», ознайомлення з правилами поведінки в громадському транспорті; • формування знань про деякі дорожні знаки: «пішохідний перехід», «підземний перехід», «автобусна зупинка». Під час підготовки до Тижня безпеки дорожнього руху проведено ряд заходів: - розроблений план проведення тижня в ЗДО; - проведені інструктажі з техніки безпеки з усіма працівниками дошкільного закладу; - розроблені методичні рекомендації для педагогів по організації роботи з дітьми та батьками з зазначеного питання; - розміщена інформація в куточку батьків; - поновлені матеріали куточків в групах з безпеки дорожнього руху. Заходи із дошкільниками проводилися із використанням різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, бесіди, читання художньої літератури, сюжетно - рольової гри,перегляд мультфільмів. З метою формування знань про призначення світлофора і значенням його сигналів, а також правил вуличного руху з дітьми було проведено заняття: з малювання на тему «Світлофор»(мол.гр. Конак Н.В.); інтегроване заняття Сигнали світлофора»(сер.гр. Зінченко Л.П.); аплікація «Світлофор» (сер.гр., Кравченко В.В.); бесіда на тему «Сигнали світлофора»(ст.гр.№1. Новікова А.Б.);читання твору Т.Александрової «Світлофор Моргайко» (ст.гр.№2.Шапошник О.В.),ПДД «Живий світлофор»(яс.гр.Степанова О.Ф.; «Три кольори» (мол.гр.); музичну гру »Три кольори»(ст.гр. №1 Пилипенко Л.І.) - під час яких діти закріпили знання про правила вуличного руху, що рух транспорту та пішоходів регулюється світлофором. З метою формування знань про ознаки і відмінності видів транспорту (вантажний і пасажирський, спеціальний транспорт та його призначення було проведено: дидактичні ігри «Машини спеціального призначення»(сер.гр. Зінченко Л.П.),»Знайди автомобіль за описом»(яс.гр. Степанова О.Ф.), інсценізація» Ми їдемо,їдемо, їдемо»(мол.гр.,Конак Н.В.) - під час якого діти ознайомлювалися з видами спеціалізованих машин (пожежна машина, швидка допомога, поліція) у дітей сформувалося уявлення про те, що спецтранспорт допомагає людям в надзвичайних ситуаціях. На протязі «Тижня цивільного захисту» були проведені консультації для батьків, різноманітні заняття з метою закріплення знань дітей щодо питань мінної небезпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях, розваги, дидактичні, рухливі ігри, які показали, що діти, відповідно до вікових особливостей, на достатньому рівні володіють інформацією про попередження виникнення пожежі, знають правила поведінки під час пожежі, стихійних лих (грози, зливи), у побуті (гра, ліки, один вдома), на вулиці (дорожньо-транспортний травматизм, праця в природі), у лісі під час яких особливу увагу було звернено на відпрацювання практичних дій захисту вихованців дошкільного закладу, педагогічних працівників та технічно-обслуговуючого персоналу в умовах виникнення надзвичайних ситуацій. Достатньо уваги упродовж 2023/2024 навчального року приділялося роботі з батьками: проводилися бесіди, консультації, батьків знайомили з матеріалами щодо стану травматизму в Україні. Широко використовувались пам’ятки для батьків щодо запобігання дитячого травматизму, в кожній віковій групі закладу оформлені інформаційні матеріали. З метою дотримання техніки безпеки, запобігання нещасним випадкам та збереження здоров’я кожного вихованця, з працівниками закладу, відповідно робочим місцям, проводяться інструктажі. Працівники закладу упродовж року підвищували свій рівень знань з охорони праці. Восени 2023 комісією закладу проведено обстеження технічного стану будівлі, приміщень та майданчиків. Постійно здійснювався контроль за дотриманням безпечних умов праці комісією з охорони праці та адміністрацією закладу. Виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах трудового колективу. В закладі проводиться профілактика безпеки життєдіяльності дітей. Роботу з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі вважати задовільною. З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, педагогічному колективу необхідно посилити роботу щодо створення безпечного, комфортного, середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності з цього питання. Відповідно до Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу, затверджене Наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», Листа Міністерства освіти і науки України від 02.09.2016 № 1/9-456 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» у закладі дошкільної освіти проводилася лікувально-профілактична, протиепідемічна, санітарна – гігієнічна та фізкультурно-оздоровча робота. Особливу увагу медична сестра старша звертала на санітарно-просвітницьку роботу, яку проводила протягом року з педагогічними працівниками та техперсоналом закладу дошкільної освіти, батьками щодо охорони життя, зміцнення здоров’я дітей, попередження гострих кишкових та простудних захворювань дітей та спеціальні заняття щодо закріплення медичних знань, надання першої медичної допомоги. Здійснювався систематичний нагляд за виконанням робітниками закладу дошкільної освіти санітарних правил, гігієнічних вимог, режиму дня та протиепідемічних заходів. Проводився контроль з боку медичної сестри за станом здоров’я працівників та здобувачів дошкільної освіти, оформлювалася медична документація відповідно до нормативних документів. Оснащення медичного кабінету закладу дошкільної освіти, відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», укомплектовано в повному обсязі. Санітарно-гігієнічні умови у закладі відповідають вимогам. Систематично аналізуються причини захворюваності вихованців. Питання зміцнення та охорони здоров’я дітей заслуховувались на педагогічних радах, загальних зборах працівників закладу, батьківських зборах, виробничих нарадах. Організація харчування в закладі проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», Наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» . В 2023/2024 н. р. старша медична сестра Ткаченко Т.В. здійснювала заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок. Аналізувала відповідність щодо стану планування та стану комунікацій – вентиляції, водопроводів, електропостачання, освітлення тощо. Здійснювався контроль за чистотою поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь). Проводила моніторинг здоров’я та гігієни персоналу. Проводила заходи щодо захисту продуктів від сторонніх домішок; поводження з відходами виробництва та сміттям, їх збір та видалення з потужності. Здійснювала заходи та контроль щодо запобігання появі шкідників, в разі виявлення, визначити вид та засоби боротьби. Проведено роз’яснювальну роботу з персоналом ЗДО щодо унеможливлення зберігання та використання токсичних сполук і речовин у закладі.. Забезпечено специфікацію (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками, належне зберігання. Проведено контроль за технологічними процесами, за маркуванням харчових продуктів та поінформованістю споживачів. Ткаченко Т.В., сестрою медичною старшою та Власенко Н.М., сестрою медичною з дієтичного харчування проводилась постійна планомірна робота щодо організації харчування дітей. Здійснювався постійний контроль за роботою з організації харчування. Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. Проводився аналіз виконання норм харчування 1 раз на 10 днів. Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби Ткаченко Т.В.., сестрою медичною старшою. В заклад приймались продукти харчування від постачальників. Своєчасно замовлялись продукти харчування, виходячи з наявності їх залишків у коморі. Заклад приймав благодійну допомогу (овочі та фрукти) від батьків вихованців, що давало змогу здешевлювати вартість харчування вихованців. На основі накопичувальної відомості обліку витрати продуктів на одну дитину проводився аналіз та корекція виконання натуральних норм харчування. Директором закладу видані відповідні накази, з якими були ознайомлені працівники, щодо організації харчування дітей, щодо організації харчування працівників. Допущене невиконання щоденних норм харчування дітей, пов’язане з тим, що протягом року підвищувалась вартість продуктів харчування. З батьками вихованців проводилась постійна, планомірна, різноманітна робота з метою збереження здоров'я дітей та запобігання виникнення захворювань органів травлення, організації якісного та повноцінного харчування вихованців були організовані консультації для батьків; в групах оформлені інформаційні матеріали щодо організації харчування дітей. В закладі проводиться планомірна постійна робота щодо соціального захисту дітей відповідно до нормативних документів: Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про внесення змін до Закону України «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», наказів Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми». Дана робота проводиться з метою забезпечення реалізації державної політики щодо охорони прав дитинства та соціального захисту дітей пільгових категорій та створення належних умов для їх соціально-психологічної адаптації та всебічного, гармонійного розвитку. В дошкільному закладі сформована та систематизована нормативно-правова база. Протягом 2023/2024 навчального року видані накази щодо організації харчування дітей пільгових категорій ЗДО № 2 «Орлятко» у 2023/2024 н. р. Статус дітей пільгових категорій підтверджується відповідними документами, які є підставою для надання їм пільг, передбачених законодавством України. Сформовано особисті справи дітей пільгових категорій, базу даних цих дітей: зазначено повні анкетні дані дитини, дані про батьків чи осіб, які їх замінюють. В закладі дошкільної освіти виховується 27 дітей пільгових категорій, а саме: Категорія дітей кількість діти з багатодітних родин 6 діти з інвалідністю 1 дитина, батько якої є учасником бойових дій 15 діти з малозабезпечених родин 2 дитина, з родини тимчасово переміщених осіб 3 Пільги щодо організації харчування дітей пільгових категорій надаються відповідно до діючого законодавства України: діти (з багатодітних родин ) у розмірі – 50% оплати; діти з інвалідністю – 100% оплати; малозабезпечені – 100% оплати; дитина, батько якої є учасником бойових дій – 100% оплати. дитина, з родини тимчасово внутрішньо-переміщених осіб – 100 % оплати. У закладі дошкільної освіти успішно проводиться робота з правового виховання дошкільників та соціального захисту згідно конвенції ООН про права дитини. Розроблені методичні рекомендації, конспекти занять, підібрана література для педагогів, різноманітні ігри, наочність. У зв’язку з збройною агресією російської федерації проти України, з 24 лютого 2022 року родини вихованців разом з дітьми були вимушені покинути свій дім та найти безпечні місця для проживання в Україні та за її межами. Педагогами підтримується постійний зв’язок з батьками. З деякими родинами зв’язок утрачено. Станом на 01.08.2024 маємо таку інформацію щодо місця проживання вихованців: в місті Лохвиці – 87 дитини, за межами України – 1 дитина. 3 дітей, які стали тимчасово переміщеними особами у 2023/2024 н. р., у зв’язку з збройною агресією російської федерації проти України. Психологічною службою до 05.01.2024 проводилась постійна, планомірна робота: з учасниками освітнього процесу щодо формування конструктивних способів вирішення складних життєвих ситуацій та адаптивних стратегій; з дітьми щодо стабілізація емоційної сфери; з педагогічним колективом щодо створення безпечного середовища та підвищення адаптаційних можливостей; з батьками щодо адаптації новоприбулих дітей та формування психосоціальної стійкості до стресу. Психодіагностика показала, що заходи щодо супроводу адаптаційних процесів у новоприбулих дітей задовільні. Розвиток пам’яті, логічного та образного мислення, пізнавальних процесів дітей мав середній рівень. Дослідження тривожності виявило, що рівень тривожності у дошкільників тримається на середньому рівні, підвищення тривожності відсутнє. Недоліком роботи психологічної служби вбачається у необхідності розширення консультаційної та просвітницької роботи з батьками та педагогічним колективом щодо загальних змін у нервово-психічному розвитку дітей та «випадінні» певної кількості дітей із загального освітнього процесу. Надані посилання педагогам і батькам щодо порад МОЗ України та психологині Світлани Ройз, як допомогти дитині не боятись сповіщень повітряної тривоги та вибухів; щодо Телеграм-каналу «Підтримай дитину» створено МОН У в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської, з турботою про батьків і дітей створення національної програми психологічного здоров’я та психологічної підтримки. Станом на 01.08.2024 у закладі вакантна посада практичного психолога. На виконання законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», для забезпечення доступу до публічної інформації, з метою автоматизації управлінської діяльності в ЗДО, підтримки єдиної системи збору інформації, обробки та зберігання інформації, приведення до єдиних зразків, форм звітних документів, удосконалення ефективності обміну інформацією електронними засобами зв’язку протягом 2023/2024 н. р. активно використовувались в адміністративній діяльності та в освітньому процесі ресурси мережі Інтернет. У мережі Facebook своєчасно оновлювалась, розміщувалась інформація щодо роботи всього колективу, оcвітньої роботи з дітьми дитячого садочка. З метою підвищення комп’ютерної грамотності педагогів, впровадження ІКТ в освітній процес в 2023/2024 н. р. залучали педагогів через міні майстри -класи, безкоштовні вебінари для опанування навичками користування та адаптування матеріалів до використання у власній роботі фахових Інтернет ресурсів типу: - електронного додатку журналу «Джміль» (http://jmil.com.ua/ejmil); - матеріалів всеукраїнських конкурсів освітнього порталу «Педагогічна преса» (http://nz.pedpresa.com.ua/competitions/ ); - корисних додатків порталу освітян України «Педрада» https://www.pedrada.com.ua/, тощо. Забезпечено доступ до мережі Інтернет з кожного персонального комп’ютера/ноутбука закладу освіти та вжиті заходи щодо залучення педагогічних працівників до використання інформаційних ресурсів Інтернет в освітньому процесі. В організації освітнього процесу комп’ютерні технології не використовувались тому, що в закладі недостатня кількість комп'ютерної техніки, а та що є в наявності - застарілого зразка, але підвищився рівень володіння педагогами електронними засобами. Педагоги активно використовували власні електронні засоби у освітній роботі з дітьми для створення інтересу дітей і позитивного настрою: на заняттях, на прогулянках, у вільний час. Під час воєнного стану тримаємо тісний зв’язок з батьками вихованців, спілкування здійснюється за допомогою електронної пошти, створення груп за допомогою месенджерів, зокрема Viber, Тelegram. В цей складний час педагоги, батьки, діти були активними користувачами соціальних мереж, які допомогли спілкуватися, висвітлювати роботу, залучати учасників освітнього процесу до участі у різних заходах, створювати позитивний настрій. Для впровадження в роботу було надано посилання щодо порад МОЗ України та психологіні Світлани Ройз, як допомогти дитині не боятись сповіщень повітряної тривоги, або чути вибухи. Запропонували батькам мобільний застосунок для розвитку дитини «НУМО розвивальні ігри», «Дитячий садок онлайн» - мета яких не тільки розважати дитину, а й розвивати необхідні навички мови, логіку, математику, креативнімсь, творчість, надані пам’ятки для батьків: «Патріотичне виховання починається з родини»; «Говоримо з дітьми про війну», методичні поради, мультфільми про мінну небезпеку, уроки ЮНІСЕФ з ДСНС та МОН України; « Обережно небезпека, як зробити свій будинок безпечним під час війни». Для створення позитивного настрою викладено відео - інформацію з світлинами дітей щодо Дня захисту дітей , «День моря», «Шоколадне свято», «Кольоровий тиждень»; розвага «Шоу мильних бульбашок»; розвага «Країна морозива»; Дня родини; розвага «Веселі вітрячки»; Дня вишиванки - свята національної єдності; День театру; тематичний тиждень «Шевченко в наших серцях»; День здоров’я; свято «Стрітення», «Новорічне свято»; «Великоднє свято»; оформлено випускний відео - альбом для батьків і дітей. В закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу, для роботи всіх категорій працівників, ведеться постійна та планомірна робота щодо матеріально-технічного забезпечення. У групових приміщеннях створено розвивальне середовище яке відповідає вимогам програми розвитку дитини «Українське дошкілля»: враховується принцип доступності, мобільності, змістовності, варіативності, естетичності, віковим особливостям дітей, зв’язку з реальним життям. Фінансово-матеріальне забезпечення закладу відбувалось за рахунок бюджетних коштів та благодійної допомоги батьків. В 2023/2024 н. р. за бюджетні кошти найпростіше укриття було облаштовано примусовою вентиляцією для комфортного перебування у підвальному приміщенні дітей і працівників під час повітряної тривоги; надано матеріали для фарбування приміщень закладу та атрибутів на ігрових майданчиках, завдяки допомозі батьків вихованців, пофарбовано малі форми, ігрове обладнання на ігрових майданчиках. Також замінений поріг на вході в заклад та добудований навіс. В дошкільному закладі проведене гігієнічне фарбування приміщень: харчоблок, роздягальні кімнати, групові кімнати, ігрові майданчики. Стан приміщень закладу відповідає санітарним нормам, має задовільну оцінку. Ігрові майданчики та територія, що прилягає до них, утримується в чистоті відповідно до Санітарного регламенту. Гігієнічний режим прибирання постійно і систематично контролюється сестрою медичною старшою, завідувачем господарства. Робочі місця відповідають санітарно-гігієнічним нормам, вимогам безпеки і охорони праці. Методичний кабінет відповідає вимогам: наявне оформлення, обладнання, є необхідна методична і художня література, дидактичний і демонстраційні матеріали, комп'ютер. Наочні посібники, методичні розробки відповідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Музична зала у якій проводяться заняття, свята, розваги, укомплектовані необхідними меблями та обладнанням: музичним центром, дитячими музичними інструментами, спортивним обладнанням, ширмою для показу лялькового театру, різноманітними наборами костюмів для ігор -драматизацій, свят тощо. Методичне забезпечення закладу частково відповідає Типовому переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в закладі дошкільної освіти. Маємо потребу у мультимедійному обладнанні, яке необхідне для надання якісних освітніх послуг в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. Всі категорії обслуговуючого персоналу забезпечені спецодягом. Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного забезпечення є оснащення освітньої діяльності сучасним устаткуванням. Аналіз роботи за 2023/2024 навчальний рік показав, що обрані форми і методи роботи адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та рівень досягнень дітей.
Дякую за увагу!